קריאה מיוחדת

בשנה האחרונה הייתה עבורנו מאתגרת במיוחד - אחרי שנתיים של קורונה רוסיה פלשה לאוקראינה וסדר עולמי חדש נכפה על העולם כולו. המוני פליטים נמלטו למדינות אירופה והעיר צרנוביץ הגובלת עם רומניה התמלאה בפליטים רעבים כשכל רכושם מסתכם בבגדים אותם הם לבשו איתם כשנימלטו מבתיהם המופגזים.
הקהילה היהודית בראשותי התגייסה למען אלפי הפליטים היהודים ורבים אחרים שאינם יהודים. שכרנו בתי מלון והכשרנו מטבחים להכנה של עשרות אלפי מנות אוכל לפליטים הרבים. זכינו לעמוד בחוד החנית של ההצלה ההירואית של של הפליטים מהקהילות היהודיות מכל רחבי אוקראינה שנמלטו לגבול צרנוביץ רומניה.
בעיצומה של המערכה הציבורית שניהלנו בחזרה מביקור בין מרכזי פליטים עברה משפחתנו טרגדיה אישית ונקלענו לתאונת דרכים ונזקקנו להטסה רפואית. בחסדי ה' הרבים אחרי סדרה של פרוצדורות רפואיות וניתוחי חירום השתחררנו כל בני המשפחה שנפגעו בתאונה. אחרי תקופת התאוששות קצרה חזרנו לצרנוביץ. להמשיך להפעיל את כל המערך הגדול של ההצלה לפליטים שעדיין בלי בית ובלי רכוש וממש בחוסר כל. בקרב הקהילה בצרנוביץ המלחמה גרמה למחסור וכאב ויהודים שהיו מבוססים הגיעו לפת לחם.
המערך העצום דורש מאיתנו כוחות נפש עילאים ורכישת חירום של כמויות עצומות של מזון וציוד בסיסי לפליטים
בכל המרכזים של הפליטים הקמנו בתי כנסת ושלחנו תלימידי ישיבה כדי שיערכו את מנייני התפילות וילמדו שיעורי תורה עם הילדים וגם המבוגרים. שלחנו מוהלים כדי לערוך בריתות מילה לתינוקות בני 8 ימים במרכזים של הפליטים.
בזכות ארגונים יהודים שונים הצלחנו לשרוד במעמסה הכבדה ועדיין אין הקומץ משביע את הארי וההוצאות עולות עשרות מונים על התרומות שגייסנו

הנני יוצא בקריאה נרגשת לידידנו החשובים מי שליבו ער לאחיו היהודים!
לקחת חלק ולקנות זכויות בהצלת בני ישראל הדווים ונאנקים ולתרום בלב רחום וביד רחבה.

הרב מנחם מענדל ופנינה גליצנשטיין